Menu
EUR

Klantenservice

Heb je een vraag over je bestelling, de voorraad of de levertijd? We staan je graag te woord. Helaas kunnen wij momenteel niet adviseren over technische vraagstukken, hopelijk hiervoor je begrip. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.
Bereikbaar
Op werkdagen van 8:00 - 17:00
Live chat
Beschikbaar tijdens werktijden

Heb je een vraag over je bestelling, de voorraad of de levertijd? We staan je graag te woord. Helaas kunnen wij momenteel niet adviseren over technische vraagstukken, hopelijk hiervoor je begrip. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Neem contact op

Contactgegevens

0517 745 080
Kittenenlijmen.nl Industrieweg 4-C
9482 TT Tynaarlo
Nederland

Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen
Hoe kan ik een herhaalbestelling doorgeven?

Wilt u een eerdere bestelling opnieuw plaatsen? Dat kan gemakkelijk in uw Bostikshop account. 

  1. Meld u aan door bovenaan de website op 'Inloggen' te klikken. Vul vervolgens uw e-mailadres en wachtwoord in.
  2. U bent nu in uw dashboard beland. Ga naar 'Mijn bestellingen'.
  3. Druk op 'Bekijken' bij de bestelling die u opnieuw wilt plaatsen.
  4. U ziet nu de details van de bestelling. Onderaan klikt u op de knop 'Opnieuw bestellen'. 
  5. De bestelling wordt nu doorgestuurd naar uw winkelwagen. Doorloop de stappen en rond de bestelling af.

Wij sturen u tot slot nog een e-mailbevestiging van de nieuwe bestelling en houden u uiteraard op de hoogte.

Hoe kan ik mijn kortingscode toepassen?

Een kortingscode is altijd fijn om te kunnen gebruiken. We willen het je daarom zo gemakkelijk mogelijk maken. Ga naar je winkelwagen, en navigeer met je muis naar het kopje 'Kortingscode'. Dit staat onder het groene vlak waar de samenvatting van jouw bestelling staat. Als je hierop klikt, vouwt een klein schermpje uit met een invulveld. In dit invulveld voer jij de door jou verkregen kortingscode in. Klik je op toepassen, dan zal de korting automatisch worden berekend over jouw bestelling. Je ziet de berekende korting ook in het overzicht.

Hoe wijzig of annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen wij deze vaak nog voor u wijzigen of annuleren. 

Heeft u de e-mail met track & trace al ontvangen?

U heeft de verzendbevestiging met track & trace code nog niet ontvangen? Neem contact met ons op via de chat of telefoon. Wellicht kunnen wij uw bestelling dan nog voor u wijzigen en dezelfde dag verzenden.

Is de bezorger al bij u langs geweest?

  • Nee? Dan kunt u het pakket weigeren. Wij krijgen dan het pakket retour en nemen contact met u op.
  • Ja? Geen probleem, meld uw retour aan via de retourpagina. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is bij ons kosteloos.
Hoe plaats ik een bestelling?

U kunt in onze webshop veilig, gemakkelijk en snel uw bestelling plaatsen. Graag leggen wij uit hoe het werkt. Bestellen doet u in 4 eenvoudige stappen:

1. Plaats uw artikel(en)

Heeft u gevonden wat u zocht? Druk dan groene bestelknop om het artikel in uw digitale winkelmandje te plaatsen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. 

U kunt in uw winkelmand het aantal aanpassen als meerdere stuks wilt bestellen. Wilt u een artikel verwijderen uit uw winkelmand? Klik dan op het kruisje.

2. Kies voor bezorgen of afhalen

Bent u uitgewinkeld? Kies dan in uw winkelmand of u uw bestelling wilt laten bezorgen of dat u deze komt afhalen. Klik vervolgens op 'verder naar gegevens'.

3. Bestellen met óf zonder account

U kunt bij Bostikshop zowel met als zonder account bestellen. Heeft u een account? Dan gaat het bestellen veel sneller en kunt u gemakkelijk een herhaalbestelling doen en facturen terugvinden.

Nog geen account? Ook zonder account kunt u bestellen, dan hebben we nog wel enkele gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden u aan een account te maken, want dat heeft heel veel voordelen. Gelukkig gaat dat heel makkelijk.

4. Controleren en betalen

Kies de betaalmethode die u wenst te gebruiken. 

U ziet nu het besteloverzicht. Klopt alles wat er staat?

Zo ja, dan kunt u veilig betalen en de bestelling afronden. Wij houden u vervolgens op de hoogte van uw bestelling.

Is mijn betaling veilig op jullie website?

Kittenenlijmen.nl maakt gebruik van een beveiligde SSL-verbinding (zie de 'https' boven in de url-balk). Daarnaast gaan de betalingen via erkende en veilige betaalproviders. Dit creëert een veilige en betrouwbare omgeving, met ook snelheid en gemak als belangrijke factor. Jouw betaling zal daarom absoluut veilig plaatsvinden!

Kan ik een bestelling aan jullie doorgeven?

Heeft u een zakelijk account bij ons? Dan kunt u ook uw bestelling per e-mail, chat of telefonie doorgeven. Wij zullen de bestelling voor u verwerken. U ontvangt dan een factuur van ons en houden u op de hoogte van uw bestelling. Wel zo gemakkelijk.

Maak nu gratis een zakelijk account aan.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?

Ja, dat is mogelijk. We raden je aan om een account te maken. Dit zodat je altijd al jouw bestelling overzichtelijk op een rij hebt, je gemakkelijk een herhaalbestelling kunt doen, je favoriete producten kunt toevoegen voor later en nog veel meer. Wil je geen gebruik maken van deze handige features, dan is het plaatsen van een bestelling zonder account ook een mogelijkheid. Uiteraard hebben we wel een e-mailadres nodig, om jou de orderbevestiging en de factuur te kunnen sturen. 

Kan ik een product toevoegen aan een bestaande bestelling?

Indien je één of meerdere producten wil toevoegen aan een bestaande bestelling, dien je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Of dit kan, hangt namelijk af van het feit of jouw bestelling al is meegegeven aan de bezorgdienst. Er zijn twee opties:

Jouw bestelling is nog niet verstuurd

Wanneer jouw pakket nog bij ons in het magazijn staat, kunnen wij er nog producten aan toevoegen. Als je contact met ons opneemt, zullen wij in ons systeem een nieuwe order aanmaken, die wij vervolgens koppelen aan de door jou eerder geplaatste order. Zo betaal je maar één keer verzendkosten.

Jouw bestelling is al wel verstuurd

Is jouw bestelling al onderweg naar jou? Dan adviseren we je om een nieuwe bestelling te plaatsen. Omdat het dan om een nieuw te verzenden pakket gaat, zul je hierover wel verzendkosten moeten betalen. Het is daarom zaak om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen wanneer je bedenkt dat je één of meerdere producten wil toevoegen aan je bestelling.

Mijn betaling is mislukt of geweigerd. Wat nu?

Mijn iDeal betaling is mislukt

Wanneer uw iDeal betaling mislukt, controleer dan eerst of het bedrag is afgeschreven van uw betaalrekening. Is dit niet het geval, dan kunt u direct een nieuwe bestelling plaatsen. We annuleren automatisch de niet betaalde order voor u. Is het bedrag wel afgeschreven van uw rekening en heeft u na een uur nog geen bevestigingsmail van ons gekregen? Neem dan contact op met onze klantenservice: [email protected].

Mijn creditcardbetaling is mislukt 

Wanneer u tijdens uw betaling via creditcard per ongeluk het scherm wegklikt, onderbroken wordt of mislukt, controleer dan eerst of het bedrag is afgeschreven van de creditcardrekening. Is het bedrag niet afgeschreven, dan kunt u direct een nieuwe bestelling plaatsen. We annuleren automatisch de niet betaalde order voor u. Is het bedrag wel afgeschreven van de creditcard rekening en heeft u na een uur nog geen bevestigingsmail van ons gekregen? Neem dan contact met ons op.

Creditcardbetaling beveiliging

Wij hebben creditcard betalingen extra beveiligd om fraude te voorkomen. Dit gebeurt middels de 3D Secure technologie van uw creditcard. 3D Secure betalingen zijn creditcard-transacties waarbij de kaarthouder niet alleen het kaartnummer, maar ook een code of wachtwoord moet invullen. Dit voorkomt de kans op fraude (transacties die worden verricht met een gestolen kaart). 

Krijgt u een foutmelding bij uw creditcard betaling? Neem dan contact op met uw bank of selecteer tijdens het afrekenen een andere betaalmethode.

 

Mijn betaling wordt onterecht geweigerd

Soms worden een betaling geweigerd, terwijl al uw ingevoerde gegevens kloppen. Dit kan komen doordat uw betaling onterecht als fraude wordt aangemerkt. Helaas komt fraude geregeld voor en daarom worden betalingen goed gecontroleerd en het risico op fraude ingeschat. Zo wordt het risico op fraude hoger ingeschat bij een creditcard uit een ander land dan waarvan u de bestelling plaatst, of wanneer er al een aantal betaalpogingen achter elkaar zijn mislukt. Dit komt namelijk vaak voor bij de wijze waarop fraudeurs te werk gaan.

We kunnen dit helaas niet altijd voorkomen, maar wel voor u oplossen! Lukt het u niet meer om de betaling af te ronden? Neem dan contact met ons op en we zoeken voor u uit waar het misgaat en zorgen het opgelost wordt.

Ontvang ik een orderbevestiging na mijn bestelling?

Jazeker! Je krijgt altijd een orderbevestiging wanneer je een bestelling plaatst. Ons systeem zorgt ervoor dat je binnen een aantal minuten een bevestiging van je bestelling in je mailbox hebt zitten. Is dit niet het geval, wacht dan even af of controleer je spamfolder (ongewenste e-mail). Heb je na een ruime tijd nog steeds geen orderbevestiging, neem dan contact met ons op. Wij gaan je dan helpen, zodat je alsnog je orderbevestiging krijgt. 

Waar vind ik mijn factuur?

Je factuur vinden is bij Kittenenlijmen.nl erg gemakkelijk. We zetten het op een rijtje voor je, of je nou wel of geen account bij ons hebt. Tip: via je account heb je je facturen sneller gevonden dan zonder account!

Heb je een account? Volg dan deze stappen:

  1. Log in op onze website bij 'Mijn account' rechts bovenin. Vul je accountgegevens in en klik op 'inloggen'.
  2. Ga naar het kopje 'Mijn bestellingen', links in het menu. Dit is een overzicht van al jouw bestellingen.
  3. Klik op de betreffende bestelling waarvan jij de factuur wil downloaden.
  4. Wanneer je op jouw bestelling geklikt hebt, kun je vervolgens de factuur downloaden.

Heb je niet een account bij Kittenenlijmen.nl? Geen probleem!

Als je geen account hebt aangemaakt bij je bestelling, ontvang je de factuur altijd als PDF-bijlage in de orderbevestiging die we je per e-mail sturen. Controleer hiervoor je inbox en eventueel je spamfolder.

 

Hulp nodig?

Kun je de factuur toch niet vinden of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via 0517-745080 of stuur een e-mail naar [email protected]. We helpen je graag verder!

Waarom lukt het mij niet om mijn bestelling af te ronden?

In 99,9% van alle bestellingen gaat alles zoals het moet lopen. Sporadisch kan het voorkomen dat jouw bestelling niet afgerond kan worden. Dit kan verschillende oorzaken hebben: browserproblemen, onvolledige gegevens, stortingen bij de betaalsystemen, of andere oorzaken. Neem wanneer dit gebeurt zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zoeken dan de oorzaak van het probleem, en lossen het samen met je op.

Wat gebeurt er als een product dat ik heb besteld niet op voorraad blijkt te zijn?

In onze webshop kun je zien of een product op voorraad is of niet. Je mag hier dan ook op rekenen. In een sporadisch geval kan het voorkomen dat het door jou bestelde product tóch niet op voorraad is. Dit kan komen doordat iemand een paar seconden voor jou een grotere (grote) bestelling heeft gedaan, of door een storing in ons systeem.

Wanneer het door jou bestelde product niet op voorraad is, krijg je hiervan altijd een melding van ons. We laten je weten wat onze inschatting is van levering, en bieden anders een gepast alternatief aan je aan. Je mag van ons verwachten dat wij er alles aan doen om jou zo goed mogelijk te helpen wanneer dit voorkomt. Dit betekent goede communicatie en duidelijke afspraken.

Wat is de minimale bestelwaarde?

Leuk dat je een bestelling bij ons wil plaatsen! We hanteren een minimale bestelwaarde van 2,50 per bestelling. We begrijpen dat je de laagste prijs zoekt voor een enkel product, en we willen je uiteraard de beste deals bieden. Deze minimale bestelwaarde stelt ons in staat om de logistieke processen, van het orderpicken en inpakken tot de verzending, efficiënt en tegen de scherpste tarieven te houden. Hierdoor kunnen we op onze beurt weer scherpe prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen blijven doen op al onze kitten en lijmen.

Goed nieuws is dat vrijwel al onze hoogwaardige kitten en lijmen, en de meeste van de bijbehorende accessoires, al boven deze bestelwaarde ligt. Zo kun je gemakkelijk je benodigde producten vinden én profiteren van onze efficiënte service en voordelige prijzen.

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Het betalen van je bestelling kun je doen met verschillende betaalmethoden. De keuze voor een betaalmethode maak je tijdens het plaatsen van een bestelling. Bij Kittenenlijmen.nl kun je betalen met iDeal, creditcard en Bancontact (BE).

Zijn de prijzen op de webshop inclusief of exclusief BTW?

Of de prijzen op de webshop inclusief of exclusief btw zijn kun je zelf instellen op Kittenenlijmen.nl. In de grijze menubalk zie je helemaal rechts bovenaan een schuifknopje. Dit is het btw-knopje, waarmee je zelf kan instellen of de prijzen inclusief of exclusief BTW getoond worden. Dit is ideaal als je een zakelijke klant bent, of juist een consument. Zo heb jij altijd de juiste prijzen.

We voeren regelmatig acties op onze producten. Deze acties worden direct meegenomen in de prijzen. Zo zie je direct wat de actieprijs is inclusief en exclusief BTW. Je hoeft dus niets meer na te rekenen in je winkelmand!

Bezorging en verzending
Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Jazeker! Bij Kittenenlijmen.nl begrijpen we dat onze hoogwaardige kit- en lijmproducten ook buiten Nederland gewild zijn. Daarom bieden wij efficiënte en betrouwbare internationale verzending aan, met name naar België.

 

Verzending naar België: snel en voordelig

Woonachtig in België en op zoek naar kit en lijm van kwaliteit? Dan bent u bij Kittenenlijmen.nl aan het juiste adres! Wij zorgen ervoor dat uw bestelling snel bij u in België wordt bezorgd.

  • Snelle levertijd België: Bestelt u op werkdagen (maandag t/m vrijdag) vóór 16:00 uur, dan kunt u uw pakket al binnen 1 tot 2 werkdagen in België verwachten. Zo kunt u snel starten met uw klus, zonder lange wachttijden.

  • Duidelijke verzendkosten: Voor alle zendingen naar België hanteren wij transparante verzendkosten van slechts €7,41 (exclusief btw) per bestelling. Geen verrassingen achteraf, u weet precies waar u aan toe bent.

  • Betrouwbare bezorging: Wij werken samen met gerenommeerde transportpartners om ervoor te zorgen dat uw bestelling veilig en onbeschadigd op het door u opgegeven adres in België arriveert.

Internationale levering verder dan België? Op dit moment richten wij ons primair op leveringen binnen Nederland en België. Heeft u echter specifieke vragen over verzending naar andere landen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij bekijken graag de mogelijkheden en helpen u met een passende oplossing.

Kies voor het gemak en de snelheid van Kittenenlijmen.nl voor al uw benodigdheden, ook als u vanuit België bestelt!

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Als consument kunt u tot 14 dagen na ontvangst de gehele bestelling zonder opgave van reden annuleren. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor uw rekening. Wilt u de bestelling annuleren en de bestelling retourneren? Gebruik hiervoor het Modelformulier voor herroeping. Meer informatie over retourneren en het Modelformulier voor herroeping vindt u op deze pagina.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Voor uw gemoedsrust houden wij u volledig op de hoogte van uw bestelling. Zodra uw pakket gereed is voor verzending en ons magazijn verlaat, sturen wij u onmiddellijk een e-mail.

Deze e-mail bevat uw persoonlijke traceercode (track & trace). Hiermee kunt u de route van uw pakket stap voor stap volgen en exact zien waar het zich bevindt. U kunt deze code ook eenvoudig invoeren op deze pagina om direct de meest recente statusinformatie op te vragen.

Heeft u na verzending nog geen traceercode ontvangen? Geen paniek! Neem dan gerust contact met ons op via de chat; wij helpen u graag direct met het vinden van uw zending.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?

Heb je een bestelling geplaatst, dan gaan we zo snel mogelijk aan de slag voor je. Is jouw bestelling in ons magazijn op voorraad, en heb je op een werkdag voor 16:00 uur besteld, dan verzenden we jouw pakket dezelfde dag nog. De bezorgdienst zal vervolgens zelf een planning maken over de bezorging van jouw pakket. Je krijgt hiervoor een Track-en-Trace code.

Woon je in Nederland, dan zal jouw pakket hoogstwaarschijnlijk de volgende dag al in huis zijn. Dit is uiteraard afhankelijk van de drukte bij de bezorgdienst. In periodes rond Sinterklaas en kerst kan het zijn dat jouw pakket iets later wordt bezorgd. 

Bestel je in het weekend, dan wordt jouw pakket in de vroege ochtend van maandag ingepakt en klaargezet voor vervoer.

 

Kan er in België geleverd worden?

Absoluut, levering in België is een standaarddienst die wij aanbieden. Klanten in heel België kunnen eenvoudig en efficiënt bestellingen plaatsen via onze webshop. Wij werken samen met betrouwbare logistieke partners om een snelle en veilige verzending van al uw producten te garanderen. De geschatte levertijd voor zendingen naar België bedraagt doorgaans twee werkdagen. Transparantie in verzendkosten staat bij ons voorop; de exacte tarieven worden duidelijk gespecificeerd tijdens het afrekenproces. Zo bent u altijd volledig geïnformeerd voordat u uw aankoop afrondt. Ontdek vandaag nog het gemak en de efficiëntie van bestellen bij ons, ook vanuit België.

Kan ik een ander afleveradres opgeven of wijzigen?

Ja, dit kunt u invullen tijdens het afrekenen van uw bestelling bij 'ander afleveradres'. Heeft u reeds de bestelling geplaatst? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via de chat of telefoon.

Krijg ik kittuitjes bij mijn bestelling geleverd?

Bij Kittenenlijmen.nl krijg je standaard kittuitjes bij je bestelling. Zo kun je direct aan de slag, en hoef je deze niet apart te bestellen. Ideaal toch?


Mijn artikel is defect of foutief geleverd. Wat nu?

Vervelend dat u foutieve of defecte artikelen heeft ontvangen. U kunt de betreffende artikelen naar ons terugsturen en aanmelden via de retourpagina. Wij zullen de juiste artikelen dan opnieuw naar u toesturen. Uiteraard hoeft u niet te betalen voor de verzendkosten.

Op afspraak bezorgen of gewenste bezorgdatum doorgeven?

Wilt u uw bestelling op een bepaalde datum ontvangen? In de meeste gevallen is dat mogelijk. Tijdens het bestellen kunt u in het opmerkingenveld (laatste stap) de gewenste bezorgdatum opgeven. Wij gaan dan ons uiterste best doen om alle artikelen op of voor die datum te bezorgen. Mocht het niet lukken, dan nemen wij vooraf contact met u op.

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

U kunt de volgende bezorgopties selecteren tijdens het afrekenen van uw bestelling:

  • Op hetzelfde adres bezorgen als uw factuuradres (met of zonder avondlevering).
  • Bezorgen op een ander verzendadres (met of zonder avondlevering).
  • Ophalen bij een DHL ophaalpunt of servicepunt bij u in de buurt.
  • Niet afleveren bij de buren.
  • Afhalen in ons magazijn in Tynaarlo.
Wat kan ik doen als mijn pakket vertraagd is?

Het is erg frustrerend als je uitkijkt naar een levering en deze onverwacht vertraging oploopt. Begrijpelijk! Vertragingen kunnen diverse oorzaken hebben, zoals onverwachte drukte, logistieke uitdagingen of andere externe factoren. Om je zo goed mogelijk te informeren en te ondersteunen, hebben we de meest gestelde vragen over vertraagde zendingen hieronder beantwoord.

Veelgestelde vragen bij vertraagde leveringen

  • Mijn pakket is nog niet bezorgd. Wat nu? Begin altijd met het controleren van de meest recente trackinginformatie via de link in je verzendbevestiging. Dit geeft vaak direct inzicht in de status en eventuele updates over de bezorging.
  • Hoe lang wacht ik met het ondernemen van actie? Een vertraagd pakket wordt in de meeste gevallen binnen 1 tot 3 werkdagen alsnog geleverd. Mocht je bestelling na deze periode nog steeds niet zijn gearriveerd, neem dan contact met ons op voor verdere assistentie.
  • Wat gebeurt er als mijn pakket zoekraakt? Indien je pakket na een redelijke termijn (afhankelijk van de vervoerder) niet is bezorgd en ook niet meer traceerbaar is, initiëren wij een onderzoekstraject bij de desbetreffende vervoerder. Dit proces duurt gemiddeld 5 tot 10 werkdagen.
  • Kan ik een vergoeding krijgen bij een te late levering? Het is belangrijk om te weten dat alle opgegeven levertijden indicatief zijn en er geen rechten aan kunnen worden ontleend. Hierdoor kunnen wij geen standaardvergoeding bieden bij vertragingen, aangezien we afhankelijk zijn van de prestaties van de vervoerder. Vanzelfsprekend zoeken we wel altijd een passende oplossing mocht je bestelling beschadigd of verloren aankomen.
  • Kan ik mijn bestelling annuleren als gevolg van vertraging? Als je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we in de meeste gevallen de annulering voor je regelen. Mocht het pakket echter al onderweg zijn, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
  • De trackingstatus is al dagen ongewijzigd. Wat nu? Als de trackinginformatie al enige tijd niet is bijgewerkt, raden we je aan contact met ons op te nemen. We controleren de status voor je en zullen, indien nodig, de vervoerder inschakelen voor een nader onderzoek.

Belangrijke opmerking: Levertijden zijn altijd schattingen en kunnen afwijken door uiteenlopende factoren. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Heb je toch nog vragen of behoefte aan persoonlijke ondersteuning? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Snelle levering: vandaag besteld, morgen in huis!

Bij Kittenenlijmen.nl hanteren we snelle en betrouwbare levertijden, zodat u direct aan de slag kunt met uw project. Onze focus ligt op efficiëntie, van het moment van uw bestelling tot aan de bezorging op het door u gewenste adres.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

  • Voor 16.00 uur besteld op werkdagen = Volgende werkdag in huis! Wanneer u op werkdagen (maandag t/m vrijdag) vóór 16:00 uur uw bestelling plaatst en de producten direct uit voorraad leverbaar zijn, dan pakken wij uw pakket dezelfde dag nog in. Uw pakket wordt in de middag meegenomen door de bezorger, waardoor het de volgende dag bij u geleverd wordt. Bestelt u op tijd, dan krijgt u uw pakket de volgende werkdag al bij u thuis bezorgd. Dit geldt voor zowel thuisbezorging als levering bij een DHL-afhaalpunt. Perfect als u snel kit, lijm of andere benodigdheden nodig heeft!

  • Bestellingen na 16.00 uur of in het weekend: Plaatst u uw bestelling na 16:00 uur, in het weekend of op een feestdag? Geen probleem! Uw order wordt dan de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden, met als doel levering op de werkdag daarna. Zo bent u altijd snel geholpen.

Belangrijke aandachtspunten voor uw levering:

  • Voorraadstatus: De snelle levertijd is afhankelijk van de actuele voorraadstatus van het product. Op elke productpagina staat duidelijk aangegeven of een artikel op voorraad is. Is een product tijdelijk niet leverbaar, dan informeren wij u over de verwachte levertijd.

  • Zakelijke adressen en zaterdagbezorging: Houd er rekening mee dat bezorging op zaterdag niet mogelijk is voor zakelijke adressen. Wij leveren op werkdagen (maandag t/m vrijdag) op zakelijke locaties.

  • DHL Afhaalpunt: Kunt of wilt u uw bestelling niet thuis ontvangen? Kies dan voor een DHL ServicePoint bij u in de buurt. Uw pakket ligt de volgende werkdag na verzending voor u klaar. U ontvangt een bericht zodra het pakket kan worden afgehaald.

  • Track & Trace: Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van ons een Track & Trace code per e-mail. Hiermee kunt u de status van uw pakket op de voet volgen en precies zien wanneer uw bezorger eraan komt.

Heeft u nog vragen over uw levertijd of verzending? Ons klantenserviceteam staat klaar om al uw vragen te beantwoorden. Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!

Wat is de status van mijn bestelling?

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u op de hoogte wilt blijven van de status van uw bestelling. Om die reden sturen wij u een e-mail zodra uw pakket ons magazijn heeft verlaten.

In de e-mail vindt u de traceercode (track & trace) van uw pakket. Op die manier kunt u precies zien wat de status is van uw bestelling. U kunt ook op deze pagina uw traceercode invoeren om de status van uw pakket te zien.

Heeft u geen traceercode ontvangen?  Geen probleem, neem dan contact met ons op via de chat en wij zoeken het voor u uit.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Voor Nederland bedragen de standaard verzendkosten € 5,95 excl. btw per bestelling. Voor België bedragen de verzendkosten € 7,95 excl. btw per bestelling. Voor extra diensten, zoals een avondlevering, gelden er meerprijzen. Die vermelden wij tijdens het afrekenen. Bestelt u voor meer dan €75? Dan betaalt u geen verzendkosten! Meer informatie..

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Mits op voorraad, versturen wij de artikelen die u op werkdagen voor 16.00 uur bestelt, dezelfde dag nog. U heeft uw bestelling veelal de volgende werkdag in huis (voor België geldt veelal een extra werkdag). Mocht een artikel niet op voorraad zijn, dan laten wij u dat weten per e-mail en bedraagt de levertijd 1 tot 2 werkdagen.

Leverpogingen en avondbezorging

Is er niemand aanwezig op het afleveradres tijdens de bezorging? Dan bezorgt de chauffeur het pakket bij de buren (particuliere bestellingen) of volgt er een tweede afleverpoging op de volgende werkdag (bij zakelijke bestellingen).

 

Retourneren en ruilen
Hoe kan ik een product retourneren?

Een product retourneren bij Kittenenlijmen

Bij Kittenenlijmen doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht een product toch niet helemaal naar wens zijn, dan kun je dit uiteraard retourneren.

Zo werkt het retourproces:

  1. Meld je retour aan: Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar onze klantenservice via [email protected]. Vermeld hierin je ordernummer, de producten die je wilt retourneren en de reden van retour. Dit helpt ons om je aanvraag snel te verwerken en onze service te verbeteren.

  2. Verpak het product zorgvuldig: Zorg ervoor dat de producten ongebruikt, onbeschadigd zijn en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking zitten. Dit is belangrijk omdat we het product dan weer aan een andere klant kunnen aanbieden. Voeg ook altijd de originele factuur of een kopie hiervan toe aan het pakket.

  3. Verstuur je retour: Na aanmelding ontvang je van ons verdere instructies voor het retour sturen van je pakket. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Zodra we je retourzending in goede orde hebben ontvangen en gecontroleerd, storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug op je rekening.

Belangrijk om te weten over retourneren:

  • PUR-schuim producten: Zoals vermeld in onze Algemene Voorwaarden, kunnen PUR(schuim) producten niet retour genomen worden. Dit komt door de specifieke aard en beperkte houdbaarheid van deze producten na levering. We raden je daarom aan om bij de aankoop van PUR-schuim zorgvuldig de specificaties te controleren.

  • Beschadigde of verkeerde levering: Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via telefoon of e-mail. We lossen dit graag zo snel mogelijk voor je op.

Ons team staat altijd klaar om je te helpen bij vragen over retouren of andere zaken. Je kunt ons bereiken op 0517 745080 of via [email protected].

Kan ik een product ruilen?

Een product ruilen bij Kittenenlijmen

Bij Kittenenlijmen streven we ernaar dat je altijd de juiste kitten of lijm in huis hebt voor jouw project. Begrijpen we dat het soms lastig kan zijn om de perfecte match te vinden, en daarom bieden we je de mogelijkheid om een product te ruilen.

Hoe werkt het ruilen van een product?

  1. Neem contact op met onze klantenservice: Stuur een e-mail naar [email protected]. Vermeld duidelijk je ordernummer en welk product je wilt ruilen, en voor welk ander product je het wilt omruilen. 

  2. Voorwaarden voor ruilen: Het te ruilen product moet ongebruikt, onbeschadigd zijn en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking zitten. Zo kunnen we het product weer aan een andere tevreden klant aanbieden. Voeg ook de originele factuur of een kopie toe aan het pakket.

  3. Verzending en kosten: Na overleg met de klantenservice over de ruil, ontvang je van ons instructies voor het retourneren van het product. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Zodra we het te ruilen product in goede orde hebben ontvangen en gecontroleerd, verzenden we het gewenste nieuwe product naar je toe. Als er een prijsverschil is tussen de producten, verrekenen we dit uiteraard.

Belangrijke uitzonderingen:

  • PUR-schuim producten: Houd er rekening mee dat PUR(schuim) producten niet geruild kunnen worden. Dit vanwege hun specifieke aard en beperkte houdbaarheid na levering. We adviseren je daarom altijd goed de specificaties van deze producten te controleren voor aankoop.

Ons doel is om je zo snel en soepel mogelijk te voorzien van het juiste product, zodat je direct verder kunt met je klus. Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt over ruilen of advies nodig hebt!

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Bij Kittenenlijmen doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je de juiste producten voor je klus ontvangt. Mocht het toch voorkomen dat je een product wilt retourneren, dan hanteren we de volgende heldere voorwaarden:

  • Bedenktijd van 14 dagen: Je hebt het recht om je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag nadat jij, of een vooraf door jou aangewezen derde (niet de vervoerder), het laatste product van de bestelling hebt ontvangen.

  • Aanmelden van je retour: Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, moet je de retour binnen de bedenktermijn bij ons melden. Dit kan eenvoudig door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld hierbij altijd je ordernummer en welke producten je wilt retourneren.

  • Conditie van het product: Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking te zijn. Producten die gebruikt of beschadigd zijn, of waarvan de verpakking ontbreekt of ernstig beschadigd is, kunnen in waarde verminderd zijn. Deze waardevermindering kan op de terugbetaling in mindering worden gebracht.

  • Retourzending binnen 14 dagen: Nadat je de retour hebt aangemeld, moet je het product ook binnen 14 dagen naar ons terugsturen. Zorg ervoor dat de originele factuur of een kopie hiervan bij de zending is gevoegd.

  • Kosten van retourzending: De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

  • Uitsluiting van retourrecht (PUR-schuim): Let op: PUR(schuim) producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit komt door de specifieke aard en beperkte houdbaarheid van deze producten na levering. We adviseren je daarom altijd om bij de aankoop van PUR-schuim zorgvuldig de productbeschrijving en specificaties te controleren.

  • Terugbetaling: Na ontvangst en controle van de retourzending, storten we het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op de rekening waarmee betaald is.

Heb je nog vragen over de retourvoorwaarden of wil je een retour aanmelden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!

Krijg ik mijn geld terug bij retourneren?

Geld terugkrijgen bij retourneren bij Kittenenlijmen

Ja, je krijgt je geld terug wanneer je een product retourneert volgens onze voorwaarden. Bij Kittenenlijmen zorgen we voor een soepele afhandeling van je retour, zodat je snel je geld terug ontvangt.

Hoe de terugbetaling werkt:

Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen en gecontroleerd, storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Dit doen we uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je van de aankoop afziet (de herroeping).

Waar moet je op letten?

  • Volledig bedrag: Je ontvangt het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug. Let op: de kosten voor de retourzending zelf zijn voor jouw rekening.

  • Conditie van het product: Het is belangrijk dat het product ongebruikt, onbeschadigd en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking is. Als het product door jouw toedoen beschadigd is of gebruikt, kan er een waardevermindering worden verrekend.

  • Betaalwijze: Het bedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening of via dezelfde betaalmethode als waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt betaald.

Voor meer details over de retourvoorwaarden kun je terecht op onze website of contact opnemen met onze klantenservice.

Wie betaalt de verzendkosten bij een retourzending

Wie betaalt de verzendkosten bij een retourzending?

Bij Kittenenlijmen hanteren we een helder beleid voor de verzendkosten van retourzendingen. De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor jouw eigen rekening.

Dit betekent dat wanneer je besluit een product te retourneren, de portokosten voor het versturen van het pakket naar ons magazijn door jou betaald worden. Zorg er daarom voor dat je de zending voldoende frankeert.

Waarom is dit zo?

Door de kosten voor retourzendingen bij de klant te leggen, kunnen we onze prijzen voor kitten en lijmen zo scherp mogelijk houden en blijven we investeren in snelle levering en een uitgebreid assortiment van hoogwaardige producten. We geloven in transparantie en heldere afspraken, zodat je precies weet waar je aan toe bent bij Kittenenlijmen.

Uitzonderingen:

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Mocht je een verkeerd of beschadigd product hebben ontvangen door een fout van Kittenenlijmen, dan nemen wij uiteraard de kosten voor de retourzending op ons. Neem in zo'n geval altijd eerst contact op met onze klantenservice zodat we je de juiste instructies en eventueel een retourlabel kunnen sturen.

Heb je nog vragen over het retourneren of de bijbehorende kosten? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!

Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?

Hoe lang duurt het voordat je retourzending is verwerkt?

Zodra je retourzending bij ons is aangekomen, doen we ons uiterste best om deze zo snel mogelijk te verwerken. We streven ernaar om je retour binnen 5 werkdagen na ontvangst in ons magazijn te controleren en af te handelen.

Wat gebeurt er na verwerking?

Nadat je retour succesvol is verwerkt en gecontroleerd, storten we het aankoopbedrag direct terug. Je kunt dan verwachten dat het geld binnen 14 dagen op je rekening staat, gerekend vanaf het moment dat je ons op de hoogte stelde van je herroeping.

We houden je uiteraard op de hoogte. Zodra je retourzending is ontvangen én verwerkt, sturen we je een bevestiging per e-mail. Zo weet je precies wanneer de terugbetaling in gang is gezet.

Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen of heb je vragen over de status van je retour? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na een retourzending?

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na een retourzending?

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, storten we het geld zo snel mogelijk terug. Je kunt verwachten dat het bedrag binnen 14 dagen na het moment dat je de retour bij ons hebt aangemeld op je rekening staat.

Hoe het werkt:

  1. Retour aanmelden: Je meldt je retour bij ons aan, binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.

  2. Verzending: Je stuurt het product naar ons terug.

  3. Verwerking: Na ontvangst in ons magazijn controleren we de retour en verwerken we deze.

  4. Terugbetaling: Het aankoopbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening of via dezelfde betaalmethode als waarmee je betaald hebt.

We sturen je een e-mailbevestiging zodra je retour is verwerkt. Mocht je na 14 dagen nog geen terugbetaling hebben ontvangen, neem dan gerust contact met ons op.

Klantenservice en contact
Hoe kan ik contact opnemen met jullie klantenservice?

Contact opnemen met de klantenservice van Kittenenlijmen

Heb je een vraag over een product, je bestelling, of wil je advies over de beste kit of lijm voor jouw klus? Ons team van Kittenenlijmen staat voor je klaar! Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:

  • Telefonisch: Je kunt ons bellen op 0517 745 080. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:00. We helpen je graag direct verder.

  • E-mail: Stuur een e-mail naar [email protected]. We streven ernaar je e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden.

  • Contactformulier: Vul het contactformulier in op onze website via deze pagina. Dit formulier helpt ons om je vraag zo efficiënt mogelijk te behandelen.

We staan klaar om je te voorzien van de expertise die je van Kittenenlijmen mag verwachten. Helaas kunnen wij momenteel niet adviseren over technische vraagstukken, hopelijk hiervoor je begrip.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je vindt onze algemene voorwaarden altijd gemakkelijk onderaan elke pagina van onze website. Scroll simpelweg naar de footer (het onderste gedeelte van de website) en klik op de link "Algemene voorwaarden".

Daar kun je alle details lezen over onze afspraken, van bestellen en betalen tot levering en retourneren. We vinden transparantie belangrijk, zodat je precies weet waar je aan toe bent bij Kittenenlijmen.

Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!

Waar kan ik terecht met een klacht?

Waar kun je terecht met een klacht?

Bij Kittenenlijmen doen we ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn en je te voorzien van hoogwaardige kitten en lijmen. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben over onze producten of service, dan horen we dat graag. Je klacht nemen we serieus en zien we als een kans om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Hoe je een klacht kunt indienen:

  1. Direct contact opnemen: De snelste manier om je klacht kenbaar te maken is door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via:

    • Telefoon: Bel ons op 0517745080 tijdens onze openingstijden.

    • E-mail: Stuur een gedetailleerde e-mail naar [email protected].

    • Contactformulier: Gebruik het contactformulier op onze website via deze pagina (zie bovenaan).

  2. Vermeld de details: Om je klacht zo goed en snel mogelijk te kunnen behandelen, vragen we je om de volgende informatie te vermelden:

    • Je naam en contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres).

    • Je ordernummer (indien van toepassing).

    • Een duidelijke omschrijving van de klacht.

    • Eventueel relevante foto's of documenten.

Wat kun je van ons verwachten?

Na ontvangst van je klacht sturen we je zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging. We streven ernaar om binnen een aantal werkdagen inhoudelijk te reageren op je klacht. Vaak kunnen we de klacht dan al direct oplossen. Mocht er meer tijd nodig zijn om onderzoek te doen, dan informeren we je hierover en houden we je op de hoogte van de voortgang.

We zullen er alles aan doen om samen tot een passende oplossing te komen. Jouw tevredenheid is voor ons van groot belang!

Wat zijn de openingstijden van jullie klantenservice

Bij Kittenenlijmen staan we voor je klaar met antwoorden op al je vragen over je bestelling, voorraad en levertijd.

Je kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Buiten deze uren kun je ons natuurlijk altijd een e-mail sturen via [email protected] of ons contactformulier invullen. We reageren dan zo snel mogelijk op je bericht!

Hoe snel kan ik een reactie verwachten op mijn e-mail?

Bij Kittenenlijmen doen we ons uiterste best om al je e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden. We begrijpen dat je snel duidelijkheid wilt over je vraag.

Je kunt een reactie op je e-mail verwachten binnen 24 uur op werkdagen. Vaak is dit zelfs nog sneller! We streven ernaar om je een volledig en behulpzaam antwoord te geven, zodat je direct verder kunt.

Heb je na 24 uur nog geen reactie ontvangen? Check dan voor de zekerheid je spamfolder. Mocht de e-mail daar ook niet zijn, neem dan gerust telefonisch contact met ons op via 0517745080. We helpen je dan direct verder! :)

Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Kun je ons telefonisch bereiken?

Jazeker! Je kunt onze klantenservice van Kittenenlijmen telefonisch bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Bel ons gerust op 0517745080 als je antwoord wilt op je vragen over je bestelling, voorraad of levertijden. Buiten deze uren kun je ons natuurlijk altijd een e-mail sturen via [email protected] of ons contactformulier invullen. We reageren dan zo snel mogelijk op je bericht!

We helpen je graag verder met al je vragen, zodat je snel aan de slag kunt met je project!

Bieden jullie ook advies op maat?

Nee, bij Kittenenlijmen bieden we in principe geen (technisch) advies op maat aan.

We richten ons op het leveren van hoogwaardige kitten en lijmen tegen scherpe prijzen, met snelle levering en een uitstekende klantenservice voor al je bestellingen. Op onze website vind je gedetailleerde productinformatie en specificaties om je te helpen bij het maken van de juiste keuze.

Mocht je vragen hebben over een product of je bestelling, dan staat onze klantenservice natuurlijk wel voor je klaar om je verder te helpen!

Hoe blijf je op de hoogte van ons nieuws en aanbiedingen?

Wil je niks missen van de nieuwste kitten en lijmen, handige tips voor je klusprojecten, of profiteren van de vele scherpe acties bij Kittenenlijmen.nl? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief! Dit kun je eenvoudig doen onderaan op onze website, in de footer. Je ontvangt dan regelmatig waardevolle updates direct in je mailbox.

Als nieuwsbriefabonnee ben je altijd als eerste op de hoogte van producten die net op de markt komen, zodat je direct met de meest effectieve materialen aan de slag kunt. Bovendien krijg je toegang tot exclusieve aanbiedingen en word je geïnformeerd over onze scherpe prijzen tijdens periodieke acties. Zo ben je altijd als eerste op de hoogte van alles wat er speelt bij Kittenenlijmen.nl en kun je vol vertrouwen aan de slag met je volgende project, met de beste producten tegen de meest voordelige prijzen.

Kun je ons ook bezoeken op locatie?

Nee, Kittenenlijmen.nl is een online webwinkel en heeft geen fysieke winkel of afhaalpunt waar je ons kunt bezoeken. We richten ons volledig op online verkoop en efficiënte verzending, zodat we jou overal in Nederland en België snel van de beste kitten en lijmen kunnen voorzien.

Mocht je vragen hebben of advies nodig hebben, dan staan we natuurlijk wel altijd voor je klaar via onze klantenservice per telefoon of e-mail.

Garantie en defecten
Heb je garantie op je aankoop bij Kittenenlijmen?

Jazeker! Bij Kittenenlijmen staan we achter de kwaliteit van onze producten. Je hebt altijd recht op een goed product. Dit betekent dat je mag verwachten dat de kitten en lijmen die je bij ons koopt, voldoen aan de eigenschappen die je redelijkerwijs mag verwachten.

Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met een product, dan valt dit onder de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product bij normaal gebruik vrij moet zijn van gebreken die niet te verwachten zijn gezien de leeftijd en de prijs. We zorgen er dan voor dat het product gerepareerd, vervangen of, indien nodig, vergoed wordt.

Wat te doen bij een gebrek?

Ontdek je een gebrek aan je aankoop? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken per e-mail via [email protected]. Zorg ervoor dat je de volgende informatie bij de hand hebt:

  • Je ordernummer

  • Een duidelijke omschrijving van het gebrek

  • Foto's of eventueel een video van het defect. Dit helpt ons om de situatie direct goed in te schatten.

Ons team zal je klacht in behandeling nemen en samen met je zoeken naar een passende oplossing, geheel volgens de wettelijke garantieregeling. Jouw tevredenheid is voor ons van groot belang!

Wat moet ik doen als een product defect is?

Dat is natuurlijk erg vervelend. Bij Kittenenlijmen doen we er alles aan om je alleen hoogwaardige en werkende producten te leveren. Mocht je toch een defect aan een product ontdekken, dan lossen we dit graag snel voor je op. Het valt dan onder de wettelijke garantie, wat betekent dat we zorgen voor een passende oplossing.

Zo meld je een defect product:

  1. Neem direct contact op: Stuur een e-mail naar [email protected]. Wacht hier niet te lang mee, zodat we je snel kunnen helpen.

  2. Verzamel de informatie: Om je klacht zo efficiënt mogelijk te behandelen, vragen we je om de volgende gegevens bij de hand te hebben:

    • Je ordernummer

    • Een duidelijke omschrijving van het defect

    • Foto's of eventueel een video van het defect. Dit helpt ons om de situatie direct goed in te schatten.

  3. Verdere afhandeling: Na ontvangst van je melding zullen we de situatie beoordelen en samen met jou naar de beste oplossing zoeken. Dit kan betekenen dat we een nieuw product opsturen, een reparatie regelen of het aankoopbedrag vergoeden.

Je tevredenheid is voor ons van groot belang, dus we doen er alles aan om je zo snel mogelijk weer verder te helpen met je project.

Wat is de procedure bij een verkeerd geleverd artikel?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er per ongeluk een verkeerd artikel in je bestelling zit. Ondanks onze zorgvuldige controle, maken ook wij wel eens een fout. Geen zorgen, we lossen dit graag snel voor je op!

De procedure is heel eenvoudig:

  1. Neem direct contact op: Zodra je merkt dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen, vragen we je om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan per e-mail via [email protected].

  2. Houd je ordernummer bij de hand: Dit helpt ons om je bestelling snel terug te vinden.

  3. Geef een duidelijke omschrijving: Vermeld welk artikel je had besteld en welk artikel je in plaats daarvan hebt ontvangen. Een foto van het verkeerde artikel in de verpakking kan ook enorm helpen om de situatie snel te beoordelen.

  4. Wij regelen de rest: Wij zorgen ervoor dat het juiste artikel zo snel mogelijk jouw kant op komt.

Ons doel is om dit ongemak zo snel en soepel mogelijk voor je af te handelen, zodat je alsnog met het juiste product aan de slag kunt.

Account en Privacy
Hoe maak ik een account aan?

Het aanmaken van een account bij Kittenenlijmen is snel en eenvoudig, en het biedt je verschillende voordelen! Denk hierbij aan sneller afrekenen bij een volgende bestelling, inzicht in je ordergeschiedenis en het eenvoudig beheren van je facturen.

Zo maak je een account aan:

  1. Ga naar de registratiepagina: Klik rechtsboven op onze website op 'Mijn account'. Vervolgens zie je een optie om een nieuw account aan te maken. Je kunt ook direct naar deze pagina gaan.

  2. Vul je gegevens in: Hier vragen we je om een aantal basisgegevens, zoals je naam, e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Kies een sterk wachtwoord om je account veilig te houden.

  3. Bevestig je account: Nadat je het formulier hebt ingevuld, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Klik op de link in deze e-mail om je account te activeren.

En klaar ben je! Vanaf nu kun je genieten van alle voordelen van je persoonlijke Kittenenlijmen account. Mocht je tijdens het aanmaken van je account hulp nodig hebben, dan staat onze klantenservice natuurlijk voor je klaar.

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Wil je je persoonlijke gegevens, factuuradres of wachtwoord aanpassen? Geen probleem! Je kunt je accountgegevens eenvoudig zelf wijzigen in je persoonlijke omgeving op onze website.

Zo pas je je gegevens aan:

  1. Log in op je account: Ga naar de website van Kittenenlijmen.nl en klik rechtsboven op 'Inloggen' of 'Mijn account'. Log vervolgens in met je e-mailadres en wachtwoord.

  2. Navigeer naar je gegevens: Eenmaal ingelogd, zie je een overzicht van je account. Klik op de sectie die je wilt wijzigen, bijvoorbeeld 'Mijn gegevens', 'Adresboek' of 'Wachtwoord wijzigen'.

  3. Voer de wijzigingen door: Pas de betreffende informatie aan en klik op 'Opslaan' of 'Bijwerken' om de wijzigingen te bevestigen.

Je wijzigingen zijn dan direct actief voor toekomstige bestellingen. Mocht je hier niet uitkomen of hulp nodig hebben, dan staat onze klantenservice natuurlijk voor je klaar.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens

Bij Kittenenlijmen gaan we zorgvuldig en vertrouwelijk om met je persoonsgegevens. We vinden het belangrijk dat je privacy gewaarborgd is wanneer je onze website bezoekt of een bestelling plaatst.

Waarom verzamelen we gegevens?

We verzamelen alleen de gegevens die nodig zijn om je bestelling te verwerken, te verzenden en, indien nodig, de klantenservice te kunnen bieden. Denk hierbij aan je naam, adres, e-mailadres en betaalgegevens. Deze informatie stelt ons in staat om:

  • Je bestellingen correct af te handelen en te leveren.

  • Je op de hoogte te houden van de status van je bestelling.

  • Vragen en klachten efficiënt te beantwoorden.

  • Onze website en service verder te optimaliseren.

Delen we je gegevens met derden?

We delen je gegevens uitsluitend met partijen die strikt noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van onze dienstverlening, zoals onze bezorgpartners. Je gegevens worden nooit verkocht aan derden voor commerciële doeleinden.

Meer informatie?

Voor een volledig en gedetailleerd overzicht van hoe wij met je persoonsgegevens omgaan, inclusief je rechten en de beveiligingsmaatregelen die we treffen, verwijzen we je graag naar ons uitgebreide Privacybeleid. Je vindt de link naar deze pagina ook onderaan elke pagina van onze website, in de footer.

Als je na het lezen van ons Privacybeleid nog vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We beantwoorden ze graag.

Kan ik mijn account verwijderen?

Ja, je kunt je account bij Kittenenlijmen.nl laten verwijderen. We respecteren je privacy en je recht om je gegevens te beheren.

Als je je account wilt laten verwijderen, kun je hiervoor een verzoek indienen bij onze klantenservice. Stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek tot accountverwijdering. Vermeld hierbij het e-mailadres dat gekoppeld is aan het account dat je wilt verwijderen.

We zullen je verzoek zo snel mogelijk in behandeling nemen. Houd er rekening mee dat na verwijdering van je account je ordergeschiedenis en opgeslagen gegevens niet meer toegankelijk zijn. Voor meer informatie over hoe we met je persoonsgegevens omgaan, kun je altijd ons Privacybeleid raadplegen, te vinden onderaan elke pagina van onze website.

Kortingscodes en Acties
Hoe gebruik in een kortingscode?

Heb je een kortingscode voor Kittenenlijmen.nl en wil je deze toepassen op je bestelling? Dat is heel eenvoudig en doe je direct in de winkelwagen!

Zo voer je je kortingscode in:

  1. Ga naar je winkelwagen: Zodra je alle gewenste kitten en lijmen aan je winkelwagen hebt toegevoegd, navigeer je naar de winkelwagenpagina.

  2. Vind het kortingscodeveld: Op de winkelwagenpagina, onder de grote groene knop 'Doorgaan naar afrekenen →', zie je een optie 'Kortingscode'.

  3. Vul je code in: Klik op deze optie om het invoerveld voor de kortingscode te openen. Typ of plak hier je kortingscode exact zoals je deze hebt ontvangen. Let goed op hoofdletters, kleine letters en eventuele cijfers of symbolen.

  4. Toepassen: Klik vervolgens op de knop om de code toe te passen. De korting wordt dan direct verrekend met het subtotaal van je bestelling, zodat je meteen ziet hoeveel voordeel je hebt.

Controleer altijd goed of de korting correct is toegepast voordat je de bestelling afrondt. Mocht de kortingscode onverhoopt niet werken of heb je vragen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

Waar vind ik actuele aanbiedingen?

Bij Kittenenlijmen.nl profiteer je standaard van aantrekkelijke prijzen op onze kitten, lijmen en andere producten. Daarbovenop hanteren we vaak nog eens éxtra scherpe actieprijzen. Deze zijn altijd tijdelijk, dus wanneer je deze ziet raden we je aan om niet te lang te wachten.

  1. Bekijk onze homepagina: wanneer we een aantrekkelijke actie voeren, zetten we dit ook op de homepagina. Hier staan de meest in het oog springede actie(s) en tijdelijke aanbiedingen extra in de spotlights.

  2. Meld je aan voor de nieuwsbrief: Wil je als eerste op de hoogte zijn van gloednieuwe aanbiedingen, voordat ze breed worden gecommuniceerd? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief! Als abonnee ontvang je exclusieve deals en vroege aankondigingen direct in je mailbox. Je kunt je aanmelden onderaan elke pagina van onze website.
  3. Bekijk onze actiepagina's: voor sommige acties maken we een aparte actiepagina aan. Deze actiepagina nemen we op in ons menu (de assortiment-knop). Hier vind je exclusieve deals die (vaak tijdelijk) voor een veel lagere prijs beschikbaar zijn.

Zorg ervoor dat je regelmatig terugkomt of je aanmeldt voor onze communicatiekanalen, zodat je geen enkele kans mist om voordelig je benodigde kitten en lijmen in te slaan bij Kittenenlijmen.nl!

Kan ik meerdere kortingscodes combineren?

Nee, het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren op één bestelling.

Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken. Wanneer je een kortingscode invoert in de winkelwagen, wordt de bijbehorende korting direct verrekend. Als je meerdere codes hebt, kies dan de code die voor jou het meeste voordeel oplevert.

We zorgen er echter wel voor dat we regelmatig nieuwe, scherpe aanbiedingen en acties hebben waar je van kunt profiteren. Houd daarvoor onze website, actiepagina en nieuwsbrief in de gaten!

Beschikbaarheid van producten
Is een product op voorraad als het op de website staat?

Ja, bij Kittenenlijmen.nl doen we ons uiterste best om onze voorraadstatus op de website zo realtime en nauwkeurig mogelijk weer te geven. Wanneer er bij een product de melding "Op voorraad" staat, betekent dit dat we het artikel daadwerkelijk in ons magazijn hebben liggen en klaar is voor verzending.

We werken met een geavanceerd voorraadsysteem dat continu wordt bijgewerkt. Dit zorgt ervoor dat je direct kunt zien of het product van jouw keuze beschikbaar is, en je niet voor verrassingen komt te staan na het plaatsen van je bestelling.

Mocht het onverhoopt voorkomen dat er door een storing of gelijktijdige bestellingen toch een afwijking is, dan nemen we direct contact met je op om een passende oplossing te vinden. Maar in de overgrote meerderheid van de gevallen kun je er vanuit gaan dat "Op voorraad" ook daadwerkelijk betekent dat we het direct kunnen versturen voor een snelle levering van jouw kitten en lijmen!

Wat betekent "Op bestelling"?

Wanneer je bij een product op Kittenenlijmen.nl de melding "Op bestelling" ziet, betekent dit dat het betreffende artikel op dit moment niet op voorraad is in ons magazijn. We kunnen het product daardoor momenteel niet direct versturen.

Dit is meestal een tijdelijke situatie. We hebben het product dan besteld bij onze leverancier en verwachten dat het op korte termijn weer beschikbaar zal zijn. "Op bestelling" is dus geen definitieve status, maar een indicatie dat het product spoedig weer leverbaar wordt.

Wat kun je doen als een product tijdelijk uitverkocht is?

Je kunt deze producten alsnog bestellen. In je winkelmand wordt een indicatie gegeven van het aantal verwachte leverdagen dat op het product zit. Dit voorkomt dat je dagelijks de voorraad op onze webshop moet controleren. Dat scheelt je veel tijd en moeite! In plaats daarvan plaats je gemakkelijk je bestelling, en houden wij jou op de hoogte wanneer jouw bestelling verzonden wordt. Zo weet jij precies waar je aan toe bent, zonder gedoe.

Kan ik een melding ontvangen als een product weer op voorraad is?

Bij Kittenenlijmen.nl kun je producten die niet op voorraad zijn ook gewoon bestellen. Je hoeft geen extra tussenstap te hebben met een voorraad-notificatie. In je winkelmand zie je de indicatie van het aantal leverdagen voor dit product. Alle producten op onze webshop zijn daarmee gewoon altijd te bestellen. Over het algemeen zul je zien dat vrijwel alle producten ook op voorraad zijn.

Bedrijven en zakelijke bestellingen
Kan ik als bedrijf bestellen?

Jazeker! Bij Kittenenlijmen.nl verwelkomen we zowel particuliere als zakelijke klanten. Als bedrijf kun je bij ons eenvoudig je benodigde kitten en lijmen bestellen. We begrijpen dat efficiëntie en betrouwbaarheid cruciaal zijn voor je bedrijfsvoering, en daar spelen we graag op in.

Voordelen van bestellen als bedrijf:

  • Toegang tot een breed assortiment: Profiteer van ons uitgebreide aanbod aan professionele kitten en lijmen, geschikt voor diverse projecten en branches.

  • Scherpe prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen: Ook voor bedrijven bieden we competitieve prijzen en regelmatige acties, zodat je altijd voordelig uit bent.

  • Staffelprijzen: bij vrijwel alle kitten en lijmen op onze webshop hanteren we mooie staffelprijzen. Dit maakt het extra aantrekkelijk om je voorraad in te slaan.
  • Efficiënte levering: We zorgen voor een snelle en betrouwbare levering van je bestelling, zodat je direct aan de slag kunt.

Hoe plaats je een zakelijke bestelling?

Je kunt eenvoudig je bestelling plaatsen via onze website. Tijdens het afrekenproces kun je aangeven dat je een zakelijke bestelling plaatst en je bedrijfsgegevens, inclusief BTW-nummer, invullen.

Heb je specifieke vragen over zakelijke bestellingen, grotere volumes, of wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We denken graag met je mee!

Zijn er speciale prijzen of condities voor grotere bestellingen?

Bij Kittenenlijmen.nl streven we ernaar om iedereen te voorzien van kwalitatieve kitten en lijmen tegen scherpe prijzen. Hoewel we in principe geen volumekorting hanteren in de traditionele zin, werken we wel met staffelprijzen op diverse producten.

Wat zijn staffelprijzen? Bij producten met staffelprijzen wordt de prijs per stuk lager naarmate je een groter aantal van hetzelfde product bestelt. Deze prijzen zie je direct op de productpagina vermeld staan, zodat je precies weet wat je voordeel is bij het bestellen van bijvoorbeeld een doos of meerdere kokers. Dit systeem is ontworpen om direct voordeel te bieden bij het aanschaffen van meerdere eenheden.

Grotere projecten of bedrijfsaankopen? Voor zeer grote bestellingen of complexe projecten waarbij je aanzienlijke volumes nodig hebt, adviseren wij zakelijke klanten altijd om contact met ons op te nemen. Hoewel we geen standaard volumekortingen bieden, bespreken we graag de mogelijkheden en kunnen we kijken of er specifieke condities of oplossingen te vinden zijn die passen bij de omvang van jouw aanvraag.

Ons doel is om ook bij grote afnames de meest efficiënte en voordelige oplossing te bieden. Neem contact op met onze klantenservice als je een grote bestelling wilt plaatsen, en we helpen je graag verder.

Technische hulp bij bestellingen
De website werkt niet goed, wat nu?

Het is vervelend als onze website niet naar behoren functioneert, en we begrijpen dat dit je winkelervaring kan belemmeren. Mocht je problemen ondervinden tijdens het browsen, bestellen of inloggen op Kittenenlijmen.nl, dan helpen we je graag om dit zo snel mogelijk op te lossen. Gelukkig is 99,9% van de tijd onze webshop bereikbaar. 

Wat je zelf kunt proberen:

  1. Ververs de pagina: Soms helpt het simpelweg om de pagina opnieuw te laden. Druk op F5 (op de meeste computers) of de ververs-knop in je browser. Als dat niet werkt, probeer je Ctrl+Shift+R tegelijk in te drukken op je toetsenbord. Dit ververst de pagina zonder cachegegevens.

  2. Wis je browsercache en cookies: Opgeslagen gegevens in je browser kunnen soms conflicten veroorzaken. Probeer je browsercache en cookies te wissen en start de browser opnieuw op.

  3. Probeer een andere browser of apparaat: Als het probleem aanhoudt, probeer dan de website te bezoeken via een andere webbrowser (bijv. Chrome, Firefox, Edge, Safari) of via een ander apparaat (tablet, smartphone, andere computer). Dit kan uitsluiten of het probleem aan jouw specifieke instellingen ligt.

  4. Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt.

  5. Wacht een paar seconden. In de meeste gevallen van een technische storing is deze binnen een paar seconden ook weer verholpen. Wacht even af en probeer het over een minuutje nog een keer.

Neem contact op met onze klantenservice:

Als de bovenstaande stappen het probleem niet verhelpen, of als je direct hulp nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. We zijn bereikbaar via:

Ik kan een product niet vinden, hoe zoek ik?

Het vinden van het juiste product voor jouw klus is essentieel. Bij Kittenenlijmen.nl hebben we een uitgebreid assortiment en verschillende manieren om precies te vinden wat je zoekt.

Efficiënt zoeken op onze website:

  1. Gebruik de zoekbalk: Bovenaan elke pagina van onze website vind je een zoekbalk. Typ hier de naam van het product, het merk, het type kit of lijm (bijv. "siliconenkit", "Den Braven kit", "montagelijm") of zelfs een specifieke toepassing (bijv. "kit badkamer") in. De zoekresultaten verschijnen direct terwijl je typt.

  2. Verken de categorieën: Aan de linkerkant of bovenaan de website vind je onze productcategorieën. Door op een categorie te klikken (bijv. "Kitten", "Lijmen", "Gereedschap"), kun je verder filteren en bladeren door subcategorieën.

  3. Gebruik de filters: Binnen elke categorie kun je gebruikmaken van handige filters. Filter op merk, kleur, inhoud, toepassing, of andere specificaties om snel het product te vinden dat aan jouw eisen voldoet.

  4. Controleer de spelling: Een kleine typefout kan ervoor zorgen dat je zoekopdracht geen resultaten oplevert. Controleer de spelling van je zoekterm.

Advies en hulp bij keuze
Kan ik online productadvies krijgen?

Ja, bij Kittenenlijmen.nl helpen we je graag met het vinden van het juiste product voor jouw klus! Hoewel we geen uitgebreide advies op maat service via de website aanbieden, bieden we wel verschillende manieren om je online te voorzien van waardevolle informatie:

  • Uitgebreide productinformatie: Op elke productpagina vind je gedetailleerde specificaties, toepassingsgebieden en vaak ook technische fiches. Deze informatie is zorgvuldig samengesteld om je te helpen bij het maken van een weloverwogen keuze.

  • Filters en categorieën: Onze website is zo ingericht dat je gemakkelijk kunt filteren op specifieke eigenschappen (zoals type, kleur, toepassing of merk). Zo kun je de selectie verfijnen en producten vinden die aansluiten bij jouw behoeften.

  • Veelgestelde vragen (FAQ): In deze FAQ-sectie beantwoorden we veelvoorkomende vragen over productkeuze, toepassing en andere relevante onderwerpen.

Hoe kies je de juiste kit of lijm voor jouw project?

Het kiezen van de juiste kit of lijm is cruciaal voor een duurzaam en professioneel resultaat. Bij Kittenenlijmen.nl begrijpen we dat het grote aanbod soms overweldigend kan zijn. Om je te helpen de perfecte match te vinden voor jouw project, zijn er een aantal belangrijke factoren om rekening mee te houden:

  1. De te verlijmen materialen: Welke materialen ga je met elkaar verbinden? Is het bijvoorbeeld hout op hout, metaal op steen, kunststof op glas? De hechtingseigenschappen van kit en lijm verschillen sterk per materiaal. Zo heb je specifieke lijmen voor metaal of kit voor natuursteen.

  2. De toepassing (binnen of buiten): Gaat het product binnen of buiten gebruikt worden? Buitenproducten moeten bestand zijn tegen weersinvloeden zoals regen, UV-straling en temperatuurverschillen. Binnenproducten hebben vaak andere eisen, zoals minder geur.

  3. De omgevingsfactoren:

    • Vocht en water: Is de toepassing in een vochtige ruimte zoals een badkamer, of direct in contact met water (bijv. zwembad)? Dan heb je een waterbestendige of waterdichte kit/lijm nodig.

    • Temperatuur: Moet de kit of lijm bestand zijn tegen extreme hitte of kou, of grote temperatuurverschillen?

    • Beweging: Is er sprake van werking of uitzetting van materialen? Dan heb je een elastische kit nodig die beweging kan opvangen.

    • Overschilderbaar: Moet de kit of lijm na uitharding overschilderbaar zijn? Let dan goed op de specificaties van het product.

  4. Het type product dat je nodig hebt:

    • Kit: Wordt gebruikt voor het afdichten van naden, kieren en scheuren, en heeft vaak ook een elastische functie. Denk aan siliconenkit, acrylaatkit, beglazingskit.

    • Lijm: Is bedoeld voor het permanent verbinden van materialen. Denk aan montagelijm, houtlijm, secondelijm.

    • Schuim: Zoals PUR-schuim, is ideaal voor het vullen, isoleren en afdichten van grotere kieren en holtes.

Zoek en filter op onze website:

Op onze productpagina's en binnen de categorieën kun je handige filters gebruiken om je zoekopdracht te verfijnen. Filter op merk, toepassing, materiaal, kleur of specifieke eigenschappen om de ideale kit of lijm voor jouw project te vinden.

 

LET OP: we raden je altijd aan om het Technische Specificatieblad en het veiligheidsblad te lezen van het product dat je wil gaan kopen. Hierop staat vrijwel altijd of het product precies is wat je zoekt, qua hechting op ondergrond, aanbrengspecificaties en meer.

Houdbaarheid en opslag
Hoe lang zijn kitten en lijmen houdbaar?

De houdbaarheid van kitten en lijmen is een belangrijke factor voor een goed eindresultaat van je project. Over het algemeen hebben kitten en lijmen, mits ongeopend en correct opgeslagen, een lange houdbaarheid, maar er zijn wel belangrijke nuances:

Factoren die de houdbaarheid beïnvloeden:

  1. Ongeopende verpakking: De houdbaarheidsdatum die op de verpakking staat vermeld, geldt altijd voor een ongeopende koker, tube of patroon. Zodra de verpakking geopend is, komt het product in aanraking met lucht en vocht, wat het uithardingsproces in gang kan zetten en de houdbaarheid aanzienlijk verkort.

  2. Opslagcondities: De manier waarop je de kitten en lijmen bewaart, is cruciaal. Voor de meeste producten geldt:

    • Koel en droog: Bewaar ze op een koele, donkere en droge plaats.

    • Vorstvrij: Voorkom bevriezing, dit kan de samenstelling en werking permanent aantasten.

    • Direct zonlicht vermijden: Direct zonlicht en hoge temperaturen kunnen de uitharding versnellen.

  3. Type product: De houdbaarheid kan variëren per type kit of lijm.

    • Siliconenkitten en MS-polymeren: Deze zijn vaak langer houdbaar (soms 12 tot 24 maanden).

    • Acrylaatkitten: Deze hebben over het algemeen een iets kortere houdbaarheid (vaak 9 tot 12 maanden).

    • PUR(schuim) producten: Deze hebben vaak een relatief korte houdbaarheid, vaak tussen de 9 en 12 maanden, en zijn na opening zeer beperkt houdbaar. Dit is ook de reden waarom wij deze producten niet retour nemen.

Houdbaarheidsdatum controleren:

Controleer altijd de houdbaarheidsdatum die op de koker, tube of patroon is afgedrukt. Deze datum geeft aan tot wanneer het product, mits ongeopend en correct bewaard, zijn optimale eigenschappen behoudt.

Na opening:

Eenmaal geopend, is het raadzaam om het product zo snel mogelijk te gebruiken. Sommige producten kunnen, mits luchtdicht afgesloten (bijv. met een schroefdop of afgeplakte tuit), nog enige tijd bewaard worden, maar de kwaliteit kan achteruitgaan.

Voor de beste resultaten raden we altijd aan om producten te gebruiken die binnen de aanbevolen houdbaarheidsdatum vallen. Mocht je twijfelen over de houdbaarheid van een product, neem dan gerust contact op met de klantenservice van Kittenenlijmen.nl.

Hoe moet ik mijn producten bewaren voor optimale houdbaarheid?

Om ervoor te zorgen dat je kitten en lijmen hun kwaliteit en optimale werking behouden, is de juiste opslag cruciaal. Een goede bewaring verlengt de houdbaarheid en voorkomt onnodige verspilling.

Algemene richtlijnen voor optimale opslag:

  1. Koel en droog bewaren: De ideale temperatuur voor de meeste kitten en lijmen ligt tussen de +5°C en +25°C. Voorkom opslag op extreem warme of koude plaatsen, zoals direct zonlicht, in de buurt van een verwarming, of in een onverwarmde schuur tijdens vorstperiodes. Een te hoge temperatuur kan het uithardingsproces versnellen, terwijl vorst de samenstelling onherstelbaar kan beschadigen.

  2. Vorstvrij: Dit is een van de belangrijkste punten, vooral voor watergedragen producten zoals acrylaatkitten. Zorg ervoor dat de producten absoluut vorstvrij worden bewaard.

  3. Donker bewaren: Direct zonlicht en UV-straling kunnen de chemische samenstelling van sommige producten aantasten en de houdbaarheid verkorten. Bewaar producten daarom bij voorkeur in hun originele, gesloten doos of op een donkere plaats.

  4. Luchtdicht afgesloten: Dit is essentieel, vooral voor aangebroken kokers of tubes. Zodra het product in aanraking komt met lucht of vocht, begint het uithardingsproces.

    • Kokers: Zorg na gebruik voor een zo goed mogelijke luchtdichte afsluiting van de spuitmond. Dit kan door de tuit stevig af te dichten met een schroefdop, een spijker, een stukje tape of zelfs een speciale afsluitdop.

    • Tubes: Draai de dop altijd stevig vast.

  5. Rechtop bewaren: Sommige kitten en lijmen kun je het beste rechtop bewaren, met de tuit of opening naar boven. Dit vermindert de kans op lekken en voorkomt dat het product in de tuit uithardt.

Specifieke aandachtspunten:

  • PUR(schuim): Deze producten zijn extra gevoelig voor vocht en hebben een beperktere houdbaarheid. Bewaar ze altijd zoals aangegeven op de verpakking en gebruik ze bij voorkeur zo snel mogelijk na aankoop.

  • Controleer de verpakking: Lees altijd de specifieke bewaaradviezen op de productverpakking. Fabrikanten geven daar de meest accurate informatie. Dit geldt ook voor zaken als de ideale verwerkingstemperatuur, de hechting op bepaalde ondergronden en andere cruciale info.

Door deze bewaaradviezen op te volgen, zorg je ervoor dat je kitten en lijmen van Kittenenlijmen.nl optimaal blijven en je projecten soepel verlopen!

Wat is de productiedatum/THT-datum van de producten?

Bij Kittenenlijmen.nl begrijpen we dat je zeker wilt zijn van de versheid van je producten. De houdbaarheidsdatum, vaak aangeduid als de THT-datum (Ten Minste Houdbaar Tot), is een belangrijke indicator voor de kwaliteit van kitten en lijmen.

Waar vind je de THT-datum?

De THT-datum of een productiedatum met een houdbaarheidsperiode vind je altijd terug op de verpakking van het product zelf. Deze is vaak afgedrukt op:

  • De koker (meestal aan de onderkant of langs de naad).

  • De tube of patroon.

  • De buitenverpakking (zoals de doos).

De manier van aangeven kan per fabrikant verschillen. Soms staat er direct een THT-datum (bijv. "Exp: 12-2026" of "THT: 12/26"), en soms staat er een productiedatum (Manufacturing Date - "MFG Date") met een aanbevolen houdbaarheidsperiode (bijv. "12 maanden na productiedatum").

Veiligheid en certificering
Waar vind ik de veiligheidsbladen (MSDS)?

Bij Kittenenlijmen.nl vinden we veilig werken met onze producten van groot belang. Daarom stellen wij voor veel van onze professionele kitten en lijmen de Veiligheidsinformatiebladen (VIB's), ook wel bekend als Material Safety Data Sheets (MSDS), ter beschikking.

Zo vind je de Veiligheidsinformatiebladen:

Je kunt de Veiligheidsinformatiebladen van de meeste producten eenvoudig vinden op de individuele productpagina's. Scroll naar het gedeelte met de productomschrijving en specificaties, en zoek naar een kopje als "Downloads", "Documentatie", "Technische Specificaties" of "Veiligheidsinformatie". Daar kun je het betreffende VIB als PDF-bestand downloaden.

Waarom een Veiligheidsinformatieblad?

Een Veiligheidsinformatieblad (VIB) geeft gedetailleerde informatie over:

  • De samenstelling van het product.

  • Potentiële gevaren en risico's.

  • Aanbevolen persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's), zoals handschoenen en veiligheidsbrillen.

  • Veilige opslag en transport.

  • Maatregelen bij lekkage, brand of ongevallen.

Deze informatie is cruciaal voor veilig gebruik, vooral in professionele omgevingen. Lees het VIB altijd zorgvuldig door voordat je met een product aan de slag gaat.

Mocht je het VIB van een specifiek product niet kunnen vinden, of heb je aanvullende vragen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Zijn jullie producten voorzien van keurmerken?

Ja, veel van de professionele kitten en lijmen in het assortiment van Kittenenlijmen.nl zijn voorzien van diverse keurmerken en certificeringen. Deze keurmerken zijn een belangrijke indicatie van de kwaliteit, prestaties en veiligheid van een product, en bevestigen dat het voldoet aan specifieke normen en eisen.

Waar vind je informatie over keurmerken?

De specifieke keurmerken en certificeringen waarover een product beschikt, staan altijd duidelijk vermeld in het productblad (Technical Data Sheet - TDS) en/of het Veiligheidsinformatieblad (Material Safety Data Sheet - MSDS) van het betreffende product.

Deze documenten kun je heel eenvoudig onderaan elke individuele productpagina downloaden. Zo heb je direct toegang tot alle relevante technische en veiligheidsinformatie, inclusief de eventuele keurmerken.

Voorbeelden van keurmerken kunnen zijn (afhankelijk van het product):

  • CE-markering: Geeft aan dat een product voldoet aan de Europese wetgeving.

  • ISO-certificeringen: Betrekking hebbend op het kwaliteitsmanagementsysteem van de fabrikant.

  • Emissieklassen: Keurmerken die de uitstoot van vluchtige organische stoffen (VOS) aangeven.

  • Brandveiligheidscertificaten: Voor producten die in brandwerende toepassingen worden gebruikt.

  • Keurmerken voor specifieke toepassingen: Bijvoorbeeld voor contact met levensmiddelen, drinkwater, of gebruik in medische ruimtes.

Door deze documenten te raadplegen, ben je altijd zeker van de specificaties en certificeringen van de kitten en lijmen die je bij Kittenenlijmen.nl koopt.

Problemen met bestelling/product
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Dat is natuurlijk erg vervelend om te horen! Bij Kittenenlijmen.nl doen we er alles aan om je bestelling zorgvuldig te verpakken en te verzenden. Mocht je desondanks een beschadigd product ontvangen, dan lossen we dit graag snel en adequaat voor je op.

Wat te doen bij een beschadigd product:

  1. Meld de schade direct: Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Doe dit bij voorkeur binnen 24 tot 48 uur na ontvangst van je bestelling. Hoe eerder je het meldt, hoe beter we de situatie kunnen beoordelen en afhandelen met de vervoerder.

  2. Maak foto's: Maak duidelijke foto's van de beschadiging. Dit is essentieel voor onze administratie en eventuele claims bij de transporteur. Maak foto's van:

    • De beschadigde verpakking (indien van toepassing, zowel de omdoos als de productverpakking).

    • Het beschadigde product zelf.

    • Eventueel de verzendzegel met het track & trace nummer.

  3. Houd je ordernummer bij de hand: Dit helpt ons om je bestelling snel terug te vinden.

  4. Wacht op onze instructies: Stuur de foto's en je ordernummer naar [email protected]. Ons team zal de situatie beoordelen en contact met je opnemen om de verdere procedure te bespreken. We zullen je informeren over de stappen die we zullen nemen, zoals het verzenden van een nieuw product of een passende oplossing.

Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk alsnog het juiste en onbeschadigde product in huis hebt, zodat je onverstoord verder kunt met je project. Jouw tevredenheid is voor ons van groot belang!

Ik mis een artikel in mijn bestelling, wat moet ik doen?

Dat is erg vervelend en dat lossen we natuurlijk direct voor je op! Ondanks de zorgvuldigheid bij het inpakken van je bestelling, kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat er een artikel ontbreekt.

Wat te doen als je een artikel mist:

  1. Controleer direct je bestelling en pakbon: Pak je bestelling grondig uit en controleer of alle items op de pakbon aanwezig zijn. Kijk ook goed in het verpakkingsmateriaal, soms kan een kleiner artikel erin verborgen zijn.

  2. Neem zo snel mogelijk contact op: Meld het ontbrekende artikel direct aan onze klantenservice. Doe dit bij voorkeur binnen 24 tot 48 uur na ontvangst van je bestelling. Hoe eerder we op de hoogte zijn, hoe sneller we kunnen handelen.

  3. Houd je ordernummer bij de hand: Dit helpt ons om je bestelling snel op te zoeken en te controleren wat er is verzonden.

  4. Verstrek de details: Geef duidelijk aan welk specifiek artikel er ontbreekt.

Wat kun je van ons verwachten?

Nadat je de melding van het ontbrekende artikel bij ons hebt gedaan, zullen wij dit direct onderzoeken. We controleren onze magazijnvoorraad en pakbonnen. Indien bevestigd, zorgen wij ervoor dat het ontbrekende artikel naar je wordt nagezonden.

Ons doel is om dit ongemak zo vlot mogelijk te verhelpen, zodat je complete bestelling van Kittenenlijmen.nl alsnog snel bij je arriveert en je verder kunt met je project.

De kleur van het product wijkt af van de afbeelding op de website, hoe kan dat?

We begrijpen dat de kleur van een product erg belangrijk kan zijn voor het uiteindelijke resultaat van je project. Het kan voorkomen dat de kleur van een geleverd product enigszins afwijkt van de kleur die je op de afbeeldingen op onze website ziet. Dit heeft een aantal logische verklaringen:

  • Schermkalibratie en beeldscherminstellingen: De weergave van kleuren is sterk afhankelijk van de instellingen en kalibratie van jouw specifieke beeldscherm (laptop, tablet, smartphone). Elk scherm geeft kleuren net iets anders weer, wat kan leiden tot subtiele verschillen in tint en helderheid.

  • Omgevingslicht bij fotografie: De toepassingsfoto's zijn gemaakt onder specifieke lichtomstandigheden. De kleurperceptie kan variëren door het type en de intensiteit van het licht waarin je de afbeelding bekijkt en later het product zelf beoordeelt.

  • Materiaaleigenschappen: Materialen zoals kit en lijm kunnen, afhankelijk van de glansgraad en textuur, het licht anders reflecteren, wat de visuele waarneming van de kleur beïnvloedt.

Wat is belangrijk om te weten?

De kleuren op onze website zijn altijd indicatief. Ze dienen als een duidelijke richtlijn om je een goede indruk te geven van de kleur, maar ze kunnen nooit een 100% exacte weergave zijn van de werkelijkheid.

Ons advies voor een perfecte kleurmatch:

Wanneer de exacte kleur cruciaal is voor je project, raden wij ALTIJD aan om vooraf kleurenkaarten of stalen te bestellen, indien deze beschikbaar zijn voor het betreffende product. Veel fabrikanten van kitten en lijmen bieden fysieke kleurenwaaiers of stalen aan die de meest accurate weergave van de kleuren bieden. Op deze manier kun je de kleur in de praktijk, en in het juiste licht, beoordelen en ben je verzekerd van de juiste kleurkeuze voor jouw toepassing.

Heb je twijfels of vragen over kleuren of producten? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We denken graag met je mee!

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal excl. btw
0,00
Bestel nog voor 75,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking
Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Snelle levering

Wij doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wanneer je bestelling op voorraad is gelden onderstaande leveropties welke te selecteren zijn tijdens het afrekenen:

Standaard verzending
Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis. (Op zakelijke adressen is geen zaterdaglevering mogelijk).

Bezorgen bij een DHL-afhaalpunt
Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, de volgende dag op het afhaalpunt bezorgd.

Gratis verzending vanaf €75,-

Bij bestellingen vanaf €75,- (excl. btw) profiteer je altijd van gratis verzending.
Bij bestellingen onder de €75,- (excl. btw) betaal je verzendkosten.

Verzendkosten voor Nederland bedragen €5,95,- (excl. btw) *
Verzendkosten voor België bedragen €7,41,- (excl. btw) *

*Voor extra diensten, zoals een avondlevering, kan een meerprijs berekend worden. Die vermelden wij tijdens het afrekenen. Uitgezonderd zijn spoedleveringen en landen buiten de Benelux.

Groot assortiment op voorraad

Kittenenlijmen.nl biedt een groot assortiment professionele Kitten en Lijmen. De meeste producten hebben wij op voorraad, wanneer een product uit voorraad is kunnen wij deze normaliter binnen 5 werkdagen leveren.

Ons assortiment bestaat uit onderanderen: Den Braven, Connect Products, Soudal, Otto-Chemie, Frencken, Griffon, Bostik en Sika. Waar wij officieel dealer van zijn

Volume voordeel bij populaire producten

Bij veel van onze populaire producten bieden wij volumevoordeel. Dit houdt in dat het voordeliger is om hiervan een doos of meerdere dozen te bestellen.